جمعه 14 ارديبهشت 1403
مجموعه چوگان "قصر فیروزه" روی هوا/ وزارت ورزش تعیین تکلیف کند

چوگان "قصر فیروزه"

 چوگان
باید وزارت ورزش تعیین تکلیف کند
رییس فدراسیون چوگان از وزارت ورزش و جوانان درخواست کرد که در رابطه با وضعیت مبهم مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه)، تعیین تکلیف کند.

ابراهیم نوزایی به گزارش آبا به نقل از ایسنا، در مورد آخرین وضعیت مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) که فدراسیون چوگان نیز در آن مستقر است و چالش های به وجود آمده با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اظهار کرد: در رابطه با تعیین تکلیف این مجموعه ۲ بار با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردیم و به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور داده شد اما عملا از سوی این شرکت اقدامی صورت نگرفت و مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) روی هوا است!

وی با بیان اینکه علاوه بر این با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نامه نگاری کردیم تا وضعیت چوگان را در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) مشخص کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این شرکت تحت عنوان تصرف در اموال دولتی به قوه قضاییه شکایت کرده است و معتقد هستند به دلیل اینکه قرار داد به اتمام رسیده و قرارداد جدیدی منعقد نشده به منزله تصرف است.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به صورت قرارداد BOT در اختیار فدراسیون چوگان قرار داشته و حدود ۱۱ سال از زمان این قرارداد می‌گذرد، گفت: مسوولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرده‌اند که تاریخ این قرارداد به پایان رسیده است اما به لحاظ قانونی باید بدانیم که در قرارداد مربوطه بندهایی وجود داشته که شرکت توسعه و نگهداری باید به آن عمل می‌کرد.

نوزایی افزود: معتقد هستیم در صورت عمل نکردن شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بندهای قرارداد مربوطه، بر اساس الحاقیه، این قرارداد به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اوضاع مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه)، مبهم است، اظهار کرد: ظاهرا قرار است شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این مجموعه را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و مقوله درآمدزایی از آن مدنظر است.

رییس فدراسیون چوگان با تاکید بر اینکه مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به عنوان اثر ملی در فهرست آثار ملی غیرمنقول ایران ثبت شده است، تصریح کرد: کاربری این مجموعه چوگان است و در این زمینه مکاتبه ای با وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری داشتیم و آن ها نیز به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نامه نگاری کرده اند که حق تغییر کاربری یا ساخت و ساز در این این مجموعه وجود ندارد و هر اقدامی در این راستا خلاف قانون است.

نوزایی افزود: فدراسیون چوگان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت های خود را پیش می برند و در رابطه با چالش به وجود آمده وزارت ورزش باید تعیین تکلیف کند.

وی همچنین در رابطه با ممانعت از ورود وی به فدراسیون چوگان که در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) استقرار دارد، گفت: این مسئله برطرف شد و صرفا چالش واگذاری مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) باقی مانده است.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61241
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی